onsdag 30. januar 2008

Hvordan kan jeg bli bedre i nynorsk?

Jeg er ganske god i nynorsk. Jeg har god grammatikk og et relativt godt ordforråd. Problemet mitt er at jeg har vanskelig med å komme i gang og å finne på hva jeg skal skrive. Dette problemet har jeg naturlighvis i andre skrivefag som norsk og engelsk. Jeg har prøvd å lære meg å sette opp tankekart og andre måter for å organisere tankene mine, men jeg får det ikke ordentlig til, og bruker bare lang tid uten fremskritt. Jeg tror årsaken er at jeg tenker for mye på å formatere setningene riktig og jeg bruker da lang tid på å finne på nytt innhold etter jeg har skrevet en setning. Dette er nok hovedsaken til problemet mitt, og det er altså dette jeg må bli bedre på. Jeg må prøve å skrive ned alt jeg kommer på akkurat når jeg kommer på det, og ikke bry meg om at setningene ikke blir helt riktige.

1 kommentar:

LK sa...

Tror du har et godt tips til deg selv der; for mange er det lureste man kan gjøre å bare skrive ned likt og ulikt som faller ned i hodet, og så kan man gå gjennom teksten etterpå og pusse på språket, etc.